Stefan Perucha - Deadpool - Praclik

A Nagy Marvel Regénysorozatról a Szukits akciójáig nem is hallottam, de mikor megláttam, hogy két kedvenc Marvel karakterem (Venom és Deadpool) is főszereplője egy-egy ilyen regénynek, ráadásul 800 Ft körüli darabáron, egyszerűen nem hagyhattam ki a lehetőséget, hogy a polcomon tudjam őket! Deadpool filmjeit rongyosra néztem főleg az első részt  és nagyon kíváncsi voltam, egy könyvben mennyire tudja az író visszahozni a filmben szereplő imádott idiótámat. Ha tökéletesre nem is sikerült, imádtam minden sorát!

img_20200927_193937.jpg

A már megszokott humoros, őrült, nem kicsit defektes Wade köszön vissza ránk ebben a kötetben - abszolút nem bántam meg, hogy elolvastam! 

 Az alapsztori nem kicsit volt valóságtól (még a Marvelestől is) elrugaszkodott, legalábbis nem mindennap lát az ember cuki kiskutyákat emberevő és világuralomra törő hatalmas szörnyekké változni. Mindenesetre főhősünkhöz abszolút illett ez a nem kicsit morbid téma - Deadpool közelében valahogy átértékelődik, mi a normális és mi a morbid...

Wade karaktere természetesen kedvenc, akár a filmeket, akár ezt a kötetet nézem. Időnként ugyan kicsit furán jött át a megszokott stílusa leírva, de minden betűn érezni a Deadpool-feelinget. Eleinte azért féltem, hogy olvasva nem lesz az igazi és néhol tényleg éreztem egy kis erőltetett humort, de véleményem szerint a humoros részek megírása az, ami nem mindig jön át annyira jól egy könyvben, mint ha filmen nézné az ember.
Wade Wilson egy idióta, eszement, kerge őrült, akinek azért a helyén van a szíve - és én pont így imádom!

Hulk felbukkanása tetszett, az ő sztorijait is szerettem a Marvel filmekben; de Póki valahogy (vagy a sok hype vagy a kismillió film miatt) még azon a pár oldalon is irritált, amin megjelent... Hiába, Pókember nagyon nem a szívem csücske...Ebben a kötetben pedig értetlenebb és idiótább volt, mint alapjában szokott lenni.

Jane és Dick karakterei elég nagy meglepetést okoztak, a róluk szóló történetet azért részletesebben is olvastam volna, ahogy azt is, ezzel a létformával mégis hogy a bánatba lehet élni...

Ha valaki legalább az egyik Deadpool filmet nem látta, esetleg látta, de nem szerette; véleményem szerint annak valószínűleg nem fog tetszeni a könyv, mert Wade karakterét erőltetettnek fogja érezni - így mindenképpen a filmekkel való kezdést ajánlanám először!

Összességében azt kaptam, amit vártam - egy adag humort nem kevés idiótasággal megfűszerezve! Ha lehetőségem lesz rá, a többi Deadpool kötettel is megismerkedem majd idővel - aztán majd kiderül, az eltérő szerzők mit tudnak kezdeni egy ilyen kaliberű szereplővel...

5/5