Elizabeth Lim - Fénytörések

A Sorsfordító történetekre barátnőm hívta fel a figyelmem, különben biztosan nem találok rájuk - így meg is leptem magam mind a három megjelent kötettel a szülinapomra. A borítóik és a színes lapszéleik valami eszméletlen gyönyörűségesek, a fülszövegek pedig nagyon felkeltették a figyelmem. 

Mulant sosem szerettem valamiért. A mesét többször elkezdtem nézni, de sosem kötött le, soha nem néztem végig. A történetből sem sok maradt meg, mindössze annyi, hogy egy lány álruhában katonának áll. Ezek alapján pedig azért kicsit félve álltam neki - nem tudtam, mennyire fog ez nekem tetszeni... 

img_20201110_173448.jpg

A könyv számomra egy olvasmányos meseregény volt, ami lekötött, kikapcsolt és egyszerűen jó volt olvasni! Az alapsztori és az írónő stílusa nagyon tetszett, a leírások engem is Diyuba repítettek. 

Mulan a bátorsága, hűsége, leleményessége és kitartása miatt már az elején megkedveltette magát velem. Tetszettek a gondolatai, a gondolkodásmenete, de az elején eléggé zavartak a titka kapcsán saját magával vívott csatái. Később szerencsére ez "megoldódott", innentől kezdve pedig hősnőnk még szimpatikusabbá vált számomra. Okosan és kitartóan küzdött célja eléréséért és igaz, bátor szívvel harcolt.

Shang szintén jól összerakott és szerethető karakter. Bátor, hazafias, önfeláldozó és becsületes - amilyen egy vezérnek lennie kell. ShiShi a maga önimádata mellett egy csupaszív szőrcsomó, Yama király és Meng Po pedig eléggé megleptek a végére.

Egy nagyon jól megírt történet, tele fordulatokkal és próbákkal, amik mozgalmassá teszik a történetvezetést. A végén a lezárást kicsit gyorsnak éreztem, két dolog volt számomra, amit jó lett volna, ha az írónő kicsit bővebben is kifejt, kerekebb lett volna a történet...


Ez után a pozitív "Mulan-élmény" után viszont valószínűleg ismét megpróbálkozom az eredeti Mulannal is!

4,5/5