Kate Quinn - Alice hálózata

alice_halozata.jpg

Nagyon sokat gondolkoztam, hány csillagot is adjak a könyvnek, mert bár izgalmas és letehetetlen volt, a szereplőkkel akadt némi "konfliktusom". Ám úgy érzem, a végére megérdemelte a 4,5 csillagot.

Újkeletű érdeklődés számomra a történelem, azon belül is a világháborús könyvek, akár igaz történetről, akár fikcióról, akár e kettő ötvözéséről van szó.
Az alapsztori izgalmas, végig fenntartotta az érdeklődésem, nagyon jól van megírva, akár a cselekményt, akár a helyszínt nézzük. Külön öröm volt számomra Franciaország és a francia nyelv - középiskolában abból érettségiztem és volt szerencsém két hetet ott is tölteni, ami számomra nagyon kedves és örök emlék marad. Életszerűnek, hitelesnek éreztem, ahogy Kate az akkori (I. világháború alatti és a II. világháború utáni) állapotokat bemutatta - e két idővonalon íródott a könyv -, teljes mértékben el tudtam képzelni, hogy én is ott vagyok a háború sújtotta övezetekben...
A szereplőkkel akadt némi problémám, mégpedig, hogy nagyon nem kedveltem őket - kivéve talán Finn-t -, valahogy az utolsó oldalakig egyszerűen nem tudtam megszeretni két főszereplőnket. Eve és Charlie is erős, okos, bátor karakterek, a szívük is a helyén van, mégis volt bennem valamiféle távolságtartás az irányukban kb. majdnem a végéig, aztán az utolsó oldalakon azon kaptam magam, hogy velük érzek és lélegzek - és ezt nagyon nem tudom hová tenni...
René karaktere teljes mértékben negatív, ám a többiekkel együtt ő is nagyon jól lett bemutatva, olyannyira, hogy viszojogni kezdtem tőle, de úgy érzem, nagyon kellett a könyvbe a maga kegyetlen kollaboráns szerepével - sokat dobott a történeten.
Összességében egy pörgős, fikciós-történelmi gyöngyszem volt a számomra, remélem kezembe kerülnek hasonlók, mert nagyon élveztem olvasni!