Oh my God!

img_20210314_094212.jpgimg_20210314_094226.jpg

 

Oh my God!!!! Ez a kis mondat röpköd a fejemben mióta letettem a könyvet. Mikor először megláttam a könyv borítóját,és a címét, tudtam, hogy ez a könyv kell nekem! Álomszép a borító, az egyszerűség és az összhang fantasztikus párosa! Kb 3 éve jártam először Balatonfüreden, a város kilóra megvett! Imádom a hangulatát, és ahogy rám hat. Megnyugtat, és olyan érzésem van hogy hazaértem. A Koloska-völgyet tuti meg fogom keresni ha ott leszek! Tavaly a szívszanatóriumban tölthettem 3 hetet, ezt ismételni fogom minden évben, mert sajnos az álmom hogy odaköltözzek, ott dolgozhassak tovaszállt, így mikor megláttam a borítót egy percig nem gondolkodtam, és előrendeltem a könyvet. Mióta a polcomon csücsül folyton hivogat, csalogat. Eddig bírtam, és nem tovább! Csodaszép belűl is,varázslatos.

Nem is tudom mit tennék, ha én csöppentem volna vissza több mint 300 évet. Anna egy csodálatos, erős nő, nem egyszerű beilleszkednie az 1763-as éltbe, de segítőkre talál hamarosan, Katica és István a legjobb barátai lesznek. Nem egyszerű lavíroznia abban a korszakban, hisz a nő csak szolga és cseléd, arra jó hogy gyerekeket szüljön. Összevissza röpködnek a gondolataim, mert mindent szeretnék elmesélni, de azért spoiler ne legyen benne.Érdekes volt ahogy az írónő többször is felvonultatta a párhuzamokat a régi, és a mostani Füred között. Meglepődtem azon hogy voltak akkoriban a Balaton felvidéken farkasok.Egy picit sem voltak zavaróak a részletes leírások, élvezettel olvastam minden sorát, és pergett előttem a film, szinte kézzel fogható közelségbe került minden. Nem éreztem egy percig sem hogy sok a leíró rész, pedig én a párbeszédes könyveket jobban szeretem, de ez így volt kerek egész. Érdekes volt olvasni arról a korról, emberekről, szokásokról, főleg úgy hogy még ott is éreztem magam. Sosem volt a szívem csücske a történelem, de itt nagyon élveztem. A kedvenc szereplőm Ostor volt, róla nagyon szívesen olvastam volna még. A kemény külső érző szivet takar! A másik kedvenc Csáky Konrád gróf, aki egy fantasztikus ember, nagyszívű, szabadszellemű. Róla is szívesen olvastam volna még! Ja, igen, és Riá-ról is Csáky gróf párjáról. Letenni se tudtam, mert izgultam mi fog történni Annával, vele sírtam mikor fájdalmat okoztak neki, sőt, még én is éreztem, simán elkaptam én is a fejem, és zokogtam.  Kíváncsi voltam megtalálja e az átjárót, és visszamegy e 2020-ba. Nem irigylem a döntéshelyzetért, nem kis lelki sebet kapott. De amit a vége felé megtudtam,Ó, Jaj!! Úgy érzem lesz folytatása. Ugye lesz??? ( bociszemek ). A Füredi földesúr folytatása, vagy különálló kötet? Egy fantasztikus történet , különleges csomagba csomagolva= CSODA! Köszönöm hogy olvashattam!!!