Recenzió: Császi Zsüliet - Bárányfelhők közt libabőr

#komfortzónábólkilépős #rövidvélemény

2018-ban jelent meg az Aposztróf Kiadónál Császi Zsüliet önálló verseskötete Bárányfelhők közt libabőr címmel, mely május közepén került a polcomra az írónő addig megjelent két regényével együtt.

Előtte még nem olvastam Zsüliettől, de a Zeusz titkait nézegettem már egy ideje, így szívesen fogadtam a recenziós megkeresését - amit itt is nagyon köszönök Neki!

csaszi_baranyfelhok.jpg

„Sorra születnek versei: rejtélyes mondatokkal, eredeti szóalkotással, mint apró mozaikdarabokkal, fogalmazza meg a hétköznapokból induló, de a lélek mélységeit érintő, a ma emberét foglalkoztató kérdéseket. Varázsol.” Szafián Zsuzsanna

A Föld forog, az óra jár,
Képzeleted iránytű sorsod útján,
Lelked tükör emlékeid völgyében,
Szemed erős, hogy a múltba nézzen?

Régen sok verset olvastam és egyébként írtam is, mondhatni az egész tinikorom végigkísérte a költészet; mára már viszont kicsit "komfortzónán kilépős" lett ez a műfaj, ugyanis elég sok (főként) mai versnek nem igazán értem a mondanivalóját és/vagy a lényegét - bár nem állítom, hogy nem az én készülékemben van a hiba...

csaszi_baranyfelhok_vizparton.jpg

A kötet borítóját imádom, belelapozva ígéretesnek tűnt, így egy chillezős, vízparti kikapcsra vittem magammal a könyvet - amit abszolút nem bántam meg!
Olvasás közben nosztalgikus érzéseket keltett bennem, visszaidézte, mennyire szerettem régen verseket olvasni (és írni), időnként pedig a magam "költészetére" emlékeztetett egy-egy költemény. 

A versek közt vannak rövidebbek és hosszabbak, játékosabbak és komolyabbak, érzelmekkel teliek és elvontabbak, kötöttek és kötetlen stílusúak - így egy elég sokszínű gyűjteményt tarthat a kezében az olvasó.
Nagyon szerettem olvasni, néhány vershez többször is visszatértem egymás után, hosszabb ideig is elgondolkoztam a jelentésén, eltöprengtem a múlton, jelenen és jövőn, miközben jóleső érzéssel lapozgattam a kötetet....

A tévedések kérdőjele:
összeomlik kártyavárad,
légből kapott álomgyárad,
ha az iránytűd hazudik,
a stopperórád rosszul időzít.
A világ ekkor szilánkokra törik.

Több kedvencet is avattam, melyeknek mondanivalója megfogott, megérintett vagy épp elgondolkodtatott:
Játszhatunk
Ha tehetném
Elefántcsont-torony
Misztikus miliő
Úgy akartam
Szemfényvesztés
Tévedés
Körhinta
Még egy percig
Kétely
Placebo
Skicc
Leltár

Számomra a kötet tele volt mély gondolatokkal, az élet kérdéseivel és magával az élettel...
Egyszerűen jól esett kicsit elmerengeni egy-egy vers üzenetén, elmerülni a gondolataimban és kikapcsolni kicsit a mindennapokból és megszokottból!

Köszönöm, hogy olvashattam!
4,5/5

Hamarosan az írónő regényeiről is érkezem a véleményemmel - amiket szintén nagyon szerettem ;)