Beth O'Leary - Otthoncsere

A könyv véletlenül került a kezembe, amikor valami könnyed, kikapcsolódást nyújtó olvasmányt kerestem.

Abszolút nem bántam meg, hogy elolvastam - nagyjából azt hozta, amit vártam tőle! 

 screenshot_20200924_061801.jpg(Kép forrása: moly.hu) 

Az alapsztori leginkább a szokásos romantikus vígjátékokhoz hasonló - egy 79 éves nagyi és a 29 éves unokája, akiknek változásra van szükségük, 2 hónapra otthont és ezzel együtt életet cserélnek -, nem egyedi történet, mégis könnyed kikapcsolódást nyújt. 

Leena karaktere alapjában véve szimpatikus volt, a párszor előforduló hisztijeit kivéve - szerencsére ebből nem sok akadt a könyvben. A kitartása, maximalizmusa, akaratereje, nyíltszívűsége és makacssága miatt mégis pozitívan hatott rám.

Eileen egy belevaló nagyinak tűnik, de szerintem azért akadtak benne hihetetlen jelenetek vele kapcsolatban - legalábbis egy 79 éves nagymama akármilyen fitt és fiatalos, valószínűleg nem ugrik le a fáról amikor végzett a metszéssel, főleg ha utána alig bír leülni vagy felkelni egy sima székről... A szeretete, a nyitottsága, az akaratereje és a gondolkodása, gondoskodása miatt viszont belopta magát a szívembe.

Marian egy akaratgyenge karakternek tűnik elsőre (Leena haragja is ennek tudható be szerintem leginkább), ám azért az tagadhatatlan, hogy Carla halála az ő szívét törhette össze a legjobban, de ez mégsem mentség arra, hogy egy anya "elfelejtse", hogy van még egy lánya...

Ethan az első pillanattól kezdve negatív karakter számomra, valahogy éreztem, hogy nagyon is kilóg az a lóláb... Egy elég felületesen bemutatott mellékszereplőt sikerült kihoznia belőle a szerzőnek - szinte még utálni sem tudjuk, annyira nem tudunk meg róla semmit. A kerek, egész történethez szerintem nem ártott volna jobban felépíteni és bemutatni őt, ha már ilyen hatással van főszereplőnk életére.

A cselekményben ne számítsunk semmi extrára, néhány bonyodalmat leszámítva - amik szintén nem egyediek vagy eget rengetőek. Ez a könyv pont az, aminek látszik: egy humoros-romantikus történet. 

 5/4