Előolvasás: Szabó Róbert - Immortality

Hamarosan érkezik Szabó Róbert következő regénye, az Immortality
A könyv egyenlőre csak e-book formátumban, a Book Dreams kiadó gondozásában jelenik meg idén decemberben. 
Az előző kötethez hasonlóan készül a könyvből egy Light verzió is, az érzékenyebb és a fiatal olvasók számára.

Nyilvánvalóan én most sem a cenzúrázott változatot választottam...

A Driftet nagyon szerettem, így rögtön ugrottam, mikor Robi beharangozta a kötet megjelenését!
A virtuális világot, amit az író megteremtett imádtam, így kíváncsi voltam, hogy némileg másabb alapsztorival, romantikus szállal is ugyanúgy magával tud-e ragadni az írása - és ismét nem csalódtam!

Hogy miről szól a történet?
Szerelemről, szexről, kegyetlenségről, brutalitásról, drogokról és életről-halálról...

Íme, a borító - én imádom!

immortality_e-book.jpg

Fülszöveg 

Mit tennél, ha neked kellene döntened élet és halál felett? Szembe tudnál nézni a saját lelkiismereteddel?
Shade szüleit technológia ellenes aktivisták végzik ki, miközben a lány barátja, Chris megjárja a poklok poklát és tolókocsiba kerül, ami miatt eltávolodnak egymástól. Az egykori Sahara helyén emelt nagyvárosban a pár újra egymásra talál, ám boldogságuk nem tarthat sokáig. Egy kísérleti ajzószer hatására fenekestül felfordul az életük. A technológiai fejlettség ismét megbosszulja magát. A pár útjai különválnak, majd a maffia Chris életére tör. A fiú nyomozásba kezd, hogy a kirakós darabjai a helyükre kerüljenek.
A világot közben egyre nagyobb katasztrófák sújtják, miközben az emberiség felfedezi a lakható bolygót:
a Reményt. 

2055-ben kezdődött minden, Peter születésnapján.

Már a fülszövegből is kiderül, hogy most sem egy éppen vidám és könnyed könyvet tartunk a kezünkben. A technológiai fejlődés két csoportra osztja a világ lakosságát, zavargások törnek ki, miközben az emberiség tovább halad a Föld pusztulása és egymás lemészárlása felé - bár mindkét tábor szent meggyőződése, hogy ők lesznek azok, akik megakadályozzák a világvégét...

Chris és Shade a két fő karakterünk, az ő szemükön keresztül tárul elénk nagyrészt az a cseppet sem vonzó, ám annál hihetőbb kettéhasadt társadalom képe, ami a saját igazáért és a hatalomért bármire képes.
Főként az ő szálaik futnak össze és szakadnak szét több ponton is a regényben. Elvezetnek minket egy brutális családmészárláshoz és egy beavatási rituálé megzavarásához; az orosz maffiához és a drogok világához.

Chris karakterét sikerült eléggé megkedvelnem, bár az önsajnálata kissé kiakasztott, főleg a Lídiával való viselkedése - de így olvasás után kicsit lenyugodva abszolút át tudtam érezni a helyzetét. Valószínűleg a helyében nekem is a saját problémám lett volna a legnagyobb hirtelenjében, és én is csak később tudtam volna "átkapcsolni" empatába...

Shade-ről és az életéről elég sok infót megtudhatunk ebben a részben a visszaemlékezései és nézőpontja miatt, és a kezdetben viszonylag szimpatikus csajsziból elég gyorsan ki is ábrándulhatunk, ahogy halad a történet. Nagyon nem tetszett, merre is tart az ő jellemvisszafejlődése, bár valahol érthető, hogy keresi, mivel is tudná betapasztani a lelkében tátongó űrt - bár azért erre jobb módot is találhatott volna...

Creg most kicsit pozitívabb érzéseket váltott ki belőlem, bár sokszor akartam agyonvágni, azért végeredményben közelebb is akartam hozzá kerülni - róla nagyon olvasnék még, szerintem egy nagyon erős karakterre sikeredett, egyre szívesebben belemásznék a fejébe...

- A korlátaink tesznek minket azzá, akik vagyunk. Nélkülük anarchiába fordulna a világ.

Összességében egy erotikus szállal erősen megfűszerezett, romantikával megbolondított, kegyetlenséggel bőven átszőtt disztópikus világ tárult a szemem elé olvasás közben. Nagyon szerettem olvasni, valószínűleg pont a számomra hihető jövőkép miatt!

Köszönöm szépen az írónak mégegyszer, hogy előolvashattam a kötetet!
Remélem mielőbb olvashatom a folytatást is!

5/5

A szerző előző két könyvét a kiadó oldalán most külön-külön és csomagban is kedvezményes áron vásárolhatjátok meg:

Szabó Róbert - Book Dreams Kiadó webshop

img_20221030_200857.jpg

A könyv a Kibervér és a Drift olvasása és ismerete nélkül is teljes mértékben megállja a helyét, teljesen különálló regényként is abszolút érthető, ezért ez ne riasszon el senkit az elolvasásától!
A Kibervért én sem olvastam még túl sok olvasatlan könyv túl kevés olvasásra szánható idővel, de már a polcomon várja, hogy kézbevegyem.
A Driftet ismerőknek nagyban emeli az olvasmányélményt, ha a kötet végén az Ikerregény c. fejezetben található kronológiai sorrendre időnként rápillantanak - nekem ez abszolút bejött!
Nem olvastad még egyik kötetet sem? Akkor ajánlom a Drift és az Immortality párhuzamos olvasását!

Természetesen megjelenésekor hozom a hírt, figyeljetek a közösségi médián és itt is!

 Az írás számomra felszabadító. Büntetlenül kelhetek át tiltott, ismeretlen világok rejtett határain, miközben nem kell attól tartanom, hogy ehhez mások mit szólnak.

Szabó Róbert