Bíró Szabolcs - Lázár evangéliuma

A könyv iránt barátnőm keltette fel az érdeklődésem, majd névnapomra meg is ajándékozott vele - itt is nagyon köszönöm Erám, hogy a polcomon tudhatom ezt a gyönyörűséges kötetet!!

A történelem új keletű érdeklődés nálam, a zombikkal sosem jöttem ki rosszul. A bibliai eredetű zsoltárok, párbeszédek és egyebek ihlette történeteket pedig, ha jól vannak megírva és nem megtéríteni akarnak, hanem valami mást hoznak ki belőle, nagyon szeretem. A Bibliát nem olvastam még, de a Lázár feltámasztása és ahhoz hasonló "hitregék" miatt úgy érzem, talán mégis bele kellene kezdenem egyszer...

lazar_evangeliuma.jpg

Az alapsztori, az összegyúrt fent említett elemekkel nagyon tetszett, ahogy az írásmód is. Szabolcs nagyon jól ír és bár a bevezető részek nem pörögnek, sőt elég lassú folyásúak, mégsem volt sem unalmas, sem vontatott a történetvezetés.

A XIV. századi Magyarország nagyon tetszett, szeretem a királyok és lovagok korát, az Anjouk pedig mindig piszkálták a fantáziám. Az elgondolás pedig, hogy pestis helyett zombi-kór - imádtam!

A karakterek jól felépítettek voltak és folyamatosan, vészesen fogytak - ezért most nem emelek ki senkit túl részletesen.

Lajos király elég vegyes érzelmeket váltott ki belőlem, de persze az általam jellemhibának vélt ballépései ifjú korának és az ez idő alatt átélt viszonylag kemény életnek is betudható - a Nápolyban majd Magyarországon átélt borzalmak nélkül sem volt egyszerű egy uralkodó élete a királyok korában...

István herceget nagyon megkedveltem, fiatal kora és nem királyi életre való nevelése ellenére is egy bátor, az emberekért harcolni akaró, erős karakter.

Apám ​nagy uralkodó volt: felült a szent királyok trónusára, és repedező örökségükből erős birodalmat épített. S rám miféle sors vár? Én láthatom mindezt elevenen szétrohadni…

Bátor Szilárd, a Lackfiak, Toldi Miklós, Holló és Szolnoki is szimpatikus szereplők voltak és persze volt köztük, akiről már olvastam is valamikor régen, jó volt róluk olvasni. Máriáról olvastam volna kicsit többet, Erzsébet királyné viszont semleges maradt számomra.

A vége eléggé függővégesre sikerült, ami engem személy szerint zavar és nagyon áhítozok egy folytatásért, de így is egy nagyon jól megírt történetet kaptam. 

Első könyvem az írótól, de biztosan nem az utolsó!

4,5/5