Stephen King - Az írásról

King műveivel májusban kezdtem el ismerkedni és azóta is hatalmas rajongója vagyok a könyveinek - ezt a szerelmet még a férjem is elnézi nekem ;)

Mikor tudomásomra jutott, hogy egy életrajzi-írástechnikai könyv is kikerült a kezei közül, mindenképpen magamnak akartam tudni és mielőbb elolvasni - imádtam!

img_20201031_184327.jpg

Az írásról egy összetett, életrajzi részletekkel gazdagított, saját érzéseken és tapasztalatokon alapuló leendő és kezdő írókat segíteni akaró kötet - legalábbis számomra ezt jelentette a könyv. 

A King életéről szóló részek voltak a kedvenceim. Érdekes volt a drog- és alkoholfüggőségéről olvasni. Arról mi vagy ki ihlette meg, alkoholgőzben vagy éppen beszívva mit tudott létrehozni. Tetszettek a gyerek- és fiatalkori bepillantások, a végén a baleset leírása pedig nagyon megragadott.

Magáról az írásról és az íróvá válásról szóló részek néhol kicsit keményebbre sikeredtek ugyan, de látok bennük rációt. Ezeknél a gondolatoknál kicsit megálltam és visszaemlékeztem eddigi olvasmányaimra, főként azokra, amik valami miatt nem lettek a szívem csücskei - és ezen szempontok alapján megvizsgálva itt-ott (ha nem is mindenhol) rájöttem, mi zavart az adott műben engem is, de ezt akkor nem tudtam igazán megfogalmazni.

A könyv végén az 1408-as szoba példája különösen bejött - érdekes volt látni, hogy az első vázlatból hogy lesz második, adott esetben min változtat az író és miket húz ki "feleslegként"...

Jó volt olvasni! Szerettem olvasni! Kedvenc lett!

5/5