Delia Owens - Ahol a folyami rákok énekelnek

A könyvvel jó ideje szemeztem már, valahogy vonzott magához, így felkerült a legjobban vágyott könyvek listámra - barátnőm pedig meg is lepett vele a szülinapomon! Még egyszer nagyon köszönöm Erám!

A borítóba szerelmes lettem, a fülszöveg pedig felkeltette a kíváncsiságom, így nem volt kérdés, hogy mielőbb nekiesek az olvasásának! Abszolút nem csalódtam és új kedvencet avattam!

ahol_a_folyami_rakok_enekelnek.jpg

Az írónőnek ez az első regénye, de ezt én abszolút nem éreztem olvasás közben! Gyönyörűen írja le a lápot és annak élővilágát (biológus lévén) és olyan szépen és részletesen építi fel Kya karakterét, hogy szinte végig tudtam vele azonosulni, sőt azt éreztem, mintha a bőrében lennék - pedig semmilyen közös jellemvonást nem véltem felfedezni közte és magam között.

A cselekmény két idősíkon játszódik, a múltban és a jelenben - Kya gyermekkorában és a gyilkosság idején -, majd egy ponton összeér és a jelenben halad tovább a történet. Nagyon tetszik ez a fajta írásmód, az írónő pedig maximálisan jól kihasználta az ebben rejlő lehetőséget, hogy fenntartsa az érdeklődést és izgalmat.

A Lápi Lány a szívemhez nőtt, mind a kitartása, mind a lelkiereje csodálatos volt. A vele történt események még egy felnőtt ember alól is könnyen kihúzták volna a talajt, nemhogy egy kisgyerek alól, ám őt nem gyengévé, hanem pont, hogy erősebbé tették ezek a történések. Sok ember számára hihetetlennek tűnhet ez a fajta túlélés, de akadnak a történelemben hasonlóan hihetetlenül felcseperedett gyermekekről történetek, amik akár igazak, akár nem, be kell vallanunk, elképzelhető, hogy tényleg valóságosak voltak.

Tate karaktere is abszolút pozitív volt számomra, de azért az a gyáva húzás eléggé mellbe vágott. Mindenesetre tényleg egy nagy dilemma lehetett a számára a döntés, amit végül meghozott. Mindezek ellenére nagyon megkedveltem, becsültem a kitartásáért, a támogatásáért és a végén hozott döntéséért.

Chase egy igazi álszent kőbunkó, de sajnos nagyon is élethűen az. A való életben is rohangálnak köztünk bőven hozzá hasonló állatok, akik nagyon is hitelesen játszák meg magukat mindenki előtt.

A könyv kedvenc lett! Bátran merném ajánlani bárkinek, sőt kötelező olvasmányként is el tudnám képzelni egy megfelelő korcsoport számára!

5/5