Félévzárási pánik tag

Mivel elég sokszor jött velem szemben molyon és amúgy is régen töltöttem ki bármilyen tag-et, gondoltam kitöltöm én is, amíg készülnek az elmúlt időszakban olvasott könyvek értékelései.

felevzarasi_panik_tag.jpg

Szegény Kingek csak a fénykép erejéig fetrengtek, majd visszakerültek rendezett soraikba :)

1. A legjobb idei olvasmányod

Ez nem is lehet kérdés: Stephen King - Kedvencek temetője. A filmeket természetesen már nagyon sokszor láttam, így meglepetést nem okoztak az események - de a könyvek számomra mindig is többet adnak, mint az adaptációk. Ezzel a történettel sem volt ez másként, nagyon régóta el akartam olvasni és a Mester ezúttal sem okozott csalódást - kedvenc lett!

2. A legjobb folytatás, amit idén olvastál

Idén fejeztem be az Üvegtrón sorozatot, pontosabban az utolsó 4 részét olvastam ebben az évben - nem tudnék dönteni, melyik tetszett a legjobban, imádtam mind! Más folytatást pedig nem olvastam 2021-ben...

3. Friss megjelenés, amit nem olvastál még, de szeretnél

Ismét egy Kinget hoznék, méghozzá a Minél véresebb c. novelláskötetet. Nagyon vártam, nagyon imádom a borítóját, férjem pedig nemrég meglepett vele (és még másik 3 Kinggel) - így nemsokára mindenképpen sorra is kerítem!

4. Legjobban várt friss megjelenés az év második felére

Guillaume Musso - Regényélet. Még csak két könyvet olvastam tőle, de nagy kedvencem lett az író. A Most! is a mielőbbi olvasásra váró könyvek közt szerepel, ahogy ez a kötete is. Ezekbe a Park kiadós borítókba pedig bele vagyok szerelmesedve...

5. Legnagyobb csalódás

Ilyen könyv szerencsére nem akadt a kezembe eddig...
Bár Ahern A lány a tükörben c. könyve elég közel állt hozzá, hogy ehhez a ponthoz kerüljön...

6. Legnagyobb meglepetés

Tarja Kauppinen - A nép igazsága. Tudtam, hogy tetszeni fog, de hogy ennyire, azt nem gondoltam volna; ahogy azt sem, hogy egy hatalmas olvasási válságból ilyen könnyen ki fog rángatni. Az értékelésem róla itt olvashatjátok!
Sabatina James - Apám a halálomat akarja szintén egy pozitív meglepetés volt számomra - a tavalyi Lírás Hőségakcióban hirtelen felindulásból került a kosaramba, aztán nem is foglalkoztam vele, majd nemrég a kezembe került, együltő helyemben kiolvastam és nagyon megfogott...

7. Kedvenc új szerző

Margaret Atwood - kicsit rá kellett hangolódnom ugyan, de mindenképpen megérdemli a kedvenc új szerző címet. Eddig még csak a Macskaszemet olvastam ugyan tőle, de mindenképpen megvett magának!

8. Új fikciós szerelmek

Idén nem estem még fiktív szerelembe

9. Legújabb kedvenc karakter

Nem avattam új kedvencet

10. Egy könyv, amin sírtál

Nem sírtam könyvön tavaly óta

11. Egy könyv, ami boldoggá tett

Az olvasottak közül a Kedvencek temetője - mert végre olvashattam!
Viszont a polcaimra került Kingek is idesorolandók - nagy vágyam összegyűjteni minden magyarul megjelent könyvét a Mesternek -, eddig 4 vágyott kötettel gyarapodott a gyűjteményem idén, 3 pedig elvileg érkezik még belátható időn belül - ezek még olvasatlanul is boldoggá tettek!

12. Kedvenc könyvadaptáció, amit idén láttál

Szerintem idén nem nagyon néztem adaptációkat. A Tortúrát tervezem most a hétvégén megnézni - meglátjuk, mennyire fogok összeveszni a filmmel...

13. Legszebb könyv, amit idén vásároltál

Kevés könyvet vettem idén, főként ajándékba kaptam az új polclakók nagy részét - illetve a nagy Lírás rendelésem nem érkezett meg 3 hét után sem -, így csak egy elég szűk lista marad... John Cure - A fekete esernyős férfi c. horrorjának viszont a 2016-os Mogul kiadós borítója szerintem nagyon jól sikerült.

14. Melyik könyveket szeretnéd elolvasni még az év végéig

Stephen King polcomon lévő még olvasatlan köteteit, Mark Lawrence Széthullott Birodalom egészét (első két rész újraolvasás, a harmadik és az Úti Testvérek pedig elsőolvasás), szeretnék olvasni Musso-tól és Atwood-tól is még mindenképpen, végre el szeretném olvasni Jane Austen Büszkeség és balítéletét, a Karácsonyi ének Dickens-től a szokásos karácsonyi újraolvasásként... Illetve szemezek pár íróval, akiktől még nem olvastam; és jó néhány könyvvel, amik komfortzónámon kívüliek, de nagyon vonzanak... Szóval a lista végtelen, csak az időm véges sajnos...

Mivel engem sem úgy hívtak ki, így én sem hívok ki senkit - de szívesen olvasom mindenkinél ezt a booktag-et, szerintem nagyon jók a kérdések :)