94. Ünnepi Könyvhét - élmények, könyvek, találkozások

Erámmal már évek óta terveztük, hogy ellátogatunk mi is az Ünnepi Könyvhétre, ám eddig mindig közbejött valami, általában rajtunk kívülálló dolog (pl. a COVID), ami ezt a tervünket meghiúsította. Idén már nagyon el akartunk menni, úgy voltunk vele, hogy bármi is történjen, egy napot kinézünk és tűzön-vízen át, de akkor is felutazunk - szerintem már január óta terveztünk és számolgattuk a napokat, aztán nekem majdnem keresztülhúzta a számításaim a másodállásom, ahol nem kevés átszervezés és kompromisszum árán, de végül sikerült átszervezni a dolgokat...

Bár csak szombaton, egy egynapos könyvtúrára jutottunk fel, végre sikerült nekünk is eljutni életünk első Könyvhetére! Nagyon élveztük; és ha mindenhová nem is sikerült eljutnunk ahová terveztük, abszolút pozitívan, élményekkel telve mentünk haza!

collage_20230621_135214.jpg

Nálam a fő szempont a könyvheti kívánságlistám összeállításánál az volt, hogy olyan magyar szerzők könyveit vásároljam meg elsősorban, akikkel rögtön dedikáltatni is tudom a köteteket, mert ki tudja, mikor lesz lehetőségem ismét találkozni velük.

img_20230615_220030.jpg3 biztos könyvvásárlási célom az Örökkék, a Szingularitás és A lámpás hölgy volt (illetve még egy kötet, erről később itt lentebb írok) - közülük sajnos csak kettőt sikerült megvásárolnom, az Örökkék antológia már az első nap elfogyott, a múlt héten viszont ez a kötet is megérkezett hozzám, ami nagyon boldoggá tett! 

A Szingularitás /2023 legjobb sci-fi novellistái/ c. antológia a Marysol kiadónál jelent meg nemrég, mely kötetet egyrészt a tavaly megjelent Vérmesék elolvasása után mindenképpen szerettem volna beszerezni, másrészt a novellák írói között vannak általam kedveltek vagy éppen olyanok, akiktől még nem olvastam, de az írásukra már egy ideje kíváncsi vagyok.

Dömötör László: A lámpás hölgy c. kötetének megszerzése szintén nem volt kérdéses számomra. A vörös kereszt rejtélyét nagyon szerettem, edukatívan szórakoztatott és szórakoztatva edukált - simán kötelező olvasmánnyá tenném az iskolákban! Ezzel a kötettel pedig végre én is a HH Klub tagja lehettem, nem mellesleg pedig Laci egy abszolút pozitív és nyitott személyiség, akivel öröm volt végre személyesen is találkozni!

Zajácz D. Zoltán Gyilkos Balatonja nem sokkal a könyvhét előtt jelent meg a General Press kiadó gondozásában. Az eddig megjelent 3 részt 4 nap alatt olvastam ki - abszolút letehetetlennek bizonyult számomra a Véres Balaton sorozat. Nagyon örülök, hogy az előzménykötetet sikerült beszereznem és aláíratnom a szerzővel!

Benyák Zoltán is érkezett egy új megjelenéssel, ezúttal a Fumax kiadónál; mégpedig az Egy különös tavasz emlékezete c. kötettel, ami a Requiem sorozat 1. része. A borítóba beleszerelmesedtem, az író stílusát pedig nagyon szeretem, így ez a regény is a nagyon vágyott, beszerzendő és dedikálandó kategóriába tartozott!

A szombati nap egyik nagy meglepetése két új találkozás volt, az egyik Bogár Erika írónővel, aki egy hihetetlenül nyitott és pozitív személyiség. Köszönöm a kedvességed, a beszélgetést, a bizalmad és a Széttört akkordokat is!

Hihetetlen kedvességgel és nyitottsággal fogadott Lang Tünde alias T. C. Lang is - bár a rémes névmemóriám és az egész napos kánikulában menetelés miatt kissé késleltetett kapcsolásba került az agyam, ami a zoomolásra állított nézésemből gondolom látszott is rendesen. Nagyon örülök, hogy személyesen is találkoztunk és beszélgettünk egy kicsit!

Ha már dedikálások és találkozások, természetesen Szollár Bence nem maradhatott ki a sorból! Aláírattam vele a Szingularitást, egy új példányt az Otthagyod a fogadból - játszhattok érte az instagramon -, beszélgettünk és kávéztunk, térképes és platánfás információkat cseréltünk (:

Az egyetlen külföldi szerzős vásárlásom az Agave standjánál Laurell K. Hamilton: Fagyos érintése volt - az első hármat olvastam és szerettem, az akciós kupacból pedig nagyon hívogatott magához a Merry Gentry 6. része...

img_20230611_071625.jpg

Nem könyves cél is volt a listámon, méghozzá Julie standja, ahol mindenképpen szerettem volna egy gyertyát és Attilától egy könyvjelzőt vásárolni. Azt gondoltam élőben könnyebben megy majd a választás, de hosszú percekig nézegettem-tapiztam és szimatoltam náluk, szívem szerint pedig mindkettejük fél készletét felvásároltam volna - itthon pedig sikeresen észrevettem, hogy teljesen kiment a fejemből a 10%-os kuponjuk...

collage_20230613_105155.jpg

Összességében egy hatalmas pozitív töltetet kaptunk, amit remélhetőleg a Könyvfesztiválon is folytatni fogunk!
Mindenkinek mindent köszönünk!