28. budapesti nemzetközi könyvfesztivál - élmények, könyvek és egyebek

Egy kis visszatekintéssel kezdeném, ugyanis nem véletlenül nem születtek bejegyzések a blogon Tőlem az elmúlt hónapokban...

Nyugodtan ugorjatok az első fotó utánra, ott kezdődik a #bookfest beszámoló ;)

Aki ismer, az tudja, hogy évekig két munkahelyen dolgoztam (ezért is volt eléggé változó, hogy mennyi bejegyzést sikerült megírnom ide), az utóbbi hónapokban viszont jött mellé még kettő, tudom, tudom, nem vagyok teljesen normális, illetve szétszedtük a házat is mert ez még nagyon hiányzott nekem; így a négy munkahely és mellé még a házfelújítás is elég sok időt elvett az életemből és az energiámból - azt a kevés szabadidőmet pedig, ami ezek mellett maradt, inkább olvasással töltöttem, mert szellemileg is nagyon kifárasztott ez az időszak és nem sok épkézláb gondolatom maradt.
Azért instán és molyon igyekeztem haladni a véleményekkel...

Viszont a nyár végén sikerült végre a 3 álló könyvespolcom is fehérre lefestenem, amit egyébként cca. 3 éve tervezek és kb. ugyanennyi ideje vacilláltam, hogy akkor most fekete vagy fehér legyen - de persze a fali polcaimra már nem maradt időm... Sebaj, majd jövőre beszorítjuk... Ha sikerül... Talán...

a_teljes_kupac.jpg

A hétvégén Erámmal ismét útra keltünk és felutaztunk Budapestre, életünk első Könyvfesztiváljára, ami számomra egyébként sokkal inkább "Gyertya-feszt"-re sikeredett - de erről olvashattok még a továbbiakban...

Ismét csak egy szombatot terveztünk be, de abszolút pozitívan, élményekkel telve értem haza és azóta is a hatása alatt vagyok! Jó volt ismét könyves közegben mozogni, bár megmondom őszintén, hogy a tömeg - valószínűleg a zárt tér miatt is - nem kicsit volt fullasztó és fárasztó, mindazonáltal örültem, hogy ennyien szeretik a könyveket a mai napig is, amikor már a digitális világ ennyire eluralkodik az emberek életén...

A Könyvfesztnek nálam 2 könyves célja volt, mégpedig Koppány Tímea Ködcsempésze és Szarvassy László Főnixe, illetve még az Örökkék antológia dedikáltatása, ami a 94. ÜKH után kicsivel került a birtokomba (sajnos nem mindenkivel sikerült aláíratnom, akivel szerettem volna, mert nem kicsit futkosósra sikeredett a délutánunk, a koffeinraktáram pedig teljesen lemerült időközben, így az agyam is valahol házon és magamon kívül leledzett).

konyv_dedika.jpg

A Ködcsempész már a beharangozásakor a kívánságlistám élére került, Koppány Tímea alias Tarja Kauppinen egyszerűen eddig nem tudott olyant írni, amit ne imádtam volna! Nem titok, hogy kedvenc magyar szerzőim egyike, így elmondhatatlanul vártam, hogy ismét olvashassak Tőle valamit!
Köszönöm Neked itt is a kötetet és a bizalmat!

A Főnixet jó ideje nézegettem, a borítója és a fülszövege felkeltette az érdeklődésem, az író posztjai szintén, így nagyon megörültem, mikor kiderült, hogy a szerző szombaton a Főnix Könyvműhely standjánál dedikál és így találkozhattam vele személyesen is pár gondolat erejéig.
Ha már ott voltam, azért nem hagytam ki az akciós polcrészleget sem, ahol Vivien Holloway: Vérvörös horizont c. steampunk kötetét vásároltam meg. A Végtelen horizontot még nem olvastam, de a Pokoli szolgálatot és a Moira-t is nagyon szerettem, a Winie Langton történetek pedig szintén a TBR listámon vannak, ahogy Wee többi kötete is.

Mörk Leonóra neve először úgy igazán idén nyáron tűnt fel a radaromon a Szentjánosfű megjelenése kapcsán, melynek gyönyörű borítójába lépten-nyomon belebotlottam a Könyvhét előtt; majd kedvenc booktagrammerem, Egész Anikó ajánlására barátnőm polcáról le is nyúltam A herceg és a lánykát és a Törött tulipánokat (utóbbiról olvashattok véleményt instámon). Teljesen magába szippantott, egyszerűen jó érzés volt olvasni! Azóta már két kötetét sikerült beszereznem, melyek közül a Ködkirálynőt már el is olvastam, de A porcelánlány olvasása is az idei terveim között szerepel. Szombaton már reggel kerülgettem a Jaffa Kiadó standját és szemeztem a Szentjánosfűvel, ám jól tettem, hogy csak délután döntöttem a megvásárlása mellett, mert így az írónővel is sikerült összefutnom, aki felajánlotta, hogy szívesen dedikálja nekem a kötetet, ezzel engem nagyon boldoggá téve!

Az Örökkéket több, a kötetben szereplő szerzővel szerettem volna aláíratni, akivel csak sikerül összefutnom, ám a sietség, a koffeinhiány és a váratlan meglepetések, találkozások közepette sajnos kiesett a fejemből, viszont szerencsére a Lang Tündével való találkozáskor még úgy ahogy képben voltam - köszönöm a dedikációt!

konyvkupac_orokkek.jpg
A Ködcsempészből direkt van két kötet, megbízást teljesítettem (: 

Instán több könyves-olvasós gyertyába szerelmes lettem és mire eljött az indulás napja, sikerült egy szinte végtelen gyertyás kívánságlistát összeállítanom magamnak...
Szóval a már említett Gyertya-feszt következik...

Aztán nemsokára gyertya-karácsony,
mert nem sikerült minden tervezett gyönyörűséget beszereznem;
és a családban nem csak én szerettem bele ezekbe az illatos szépségekbe...

A Boszi Gyertyaműhely standjánál az egyik legfőbb célom a Széttört akkordok gyertya volt, mely Bogár Erika szívettépő, mégis szívet melengető, azonos c. regényéhez készült, melyről itt olvashatjátok a véleményem.
Stephen King gyertyát és a Pennywise illatviaszt szerintem magyaráznom sem kell annak, aki ismer vagy éppen molyon és/vagy instán követ - mindent IS gyűjtök, ami a Mesterrel vagy a történeteivel kapcsolatos!
Perselus Piton idézetes gyertyája pedig nem hiányozhat a HP részlegről, sőt, mindenképpen az ő gyertyáját szerettem volna elsőnek a polcomon tudni!
Az a kis cukiság pedig ajándék volt a vásárlásom mellé - köszönöm!

boszi_kollazs.jpg

Handmade by Julie V. Scott standjánál elsőként lecsaptam a nagyon vágyott Wednesday gyertyára, mert a sorozat óta, amit egyébként 2x néztem meg eddig, teljesen ráfüggtem!
A Jók és rosszak iskolájának az első 3 része már a polcomon van - férjem időnként meglep egy-egy új kiadású kötettel a sorozatból -, így mindenképpen szerettem volna mellettük tudni a hozzá készült gyertyát. Bár még nem olvastam, a végtelen TBR listámon mindenképpen szerepel, az első kötetet pedig szeretném még idén elolvasni.
A Big Book Energy abszolút levett a lábamról, amint beleszagoltam, így nem volt kérdés, hogy jön vele az is, illetve az "Így képzelted el a végét?" gyertya is, ami szintén első szimatolásra szerelem lett!
A "Forrjak fel az Üstben!" pedig... Hihetetlenül finom illatú és eszméletlenül cuki! Szintén nem volt kérdéses, hogy kell nekem!
Egy mágneses-koponyás Julie könyvjelzőt is beszereztem a halloween-i olvasásaimhoz (kép a könyvjelzős kollázson)...

julie_kollazs.jpg

Regények Kalandora Attila gyönyörű könyvjelzőiből is válogattam, mert az őszi kuckózós nem hiányozhatott a gyűjteményemből, ahogy a Vajákhoz készített gyönyörűség sem, bár én nem olvastam és nem is láttam, ez a könyvjelző akkor is első látásra szerelem volt!

konyvjelzok_kollazs.jpg

Még néhány gyertya és könyvjelző hazajött velem, de azok ajándékba lesznek és semmiképpen nem szeretném elárulni a meglepetést...

kodcsempesz_csoportkep.jpg

A hihetetlen pozitív töltetet pedig az ismételt és új találkozások adták, ahol írókkal, bloggerekkel, bookstagrammerekkel és molyokkal ismerkedhettem meg végre személyesen is!
Örültem mindannyiótoknak, remélem összefutunk még és esetleg több időnk jut majd a beszélgetésre is ;)
És néhány közös szelfire, amik nálam teljesen elmaradtak most...

Ma este pedig Sásdi Tamással (moly.hu: Alvarando) közösen kezdünk bele Koppány Tímea dark fantasy regényébe és hamarosan közösen hozzuk is a véleményeinket a kötetről!

http://konyvtori.webnode.hu 

kodcsempesz_kozos.jpg

Instámon a napokban folyamatosan feltöltve különbontott posztokban lesznek megtalálhatóak az itt megosztott gondolatok és képek ;)
Ha nem tudnád hol találsz, de ránéznél...
instagram: @CsonkaSzaboBrigi

A 94. ünnepi könyvheti élményeimről itt olvashattok :)